Wednesday, December 26, 2012

100% PURE MARINE COLLAGEN UNGU AAA DAN COLLAGEN GOLD AA


100% Pure Marine Collagen Ungu AAA dan COLLAGEN GOLD AA
Rumpai Laut (Seaweed) adalah sejenis tumbuhan yang hidup dalam air masin dalam laut dikawasan yang mempunyai kesesuaian persekitaran semulajadi. Terdapat beratus-ratus spesis rumpai laut didalam laut dari yang jenis rumpai laut dikawasan bersuhu sejuk atau panas, kawasan air cetek atau laut dalam dengan berbagai warna dan bentuk. Malaysia antara negara yang mempunyai kawasan sesuai untuk tumbuhan rumpai laut terutama perairan di Sabah.

Bahan antioksida merupakan bahan kimia yang diperlukan tubuh untuk meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan yang ditimbulkan oleh radikal bebas terhadap sel normal, protein, dan lemak. Bahan ini menstabilkan radikal bebas dengan melengkapkan kekurangan elektron yang dimiliki radikal bebas dan menghambat terjadinya reaksi berantai dari pembentukan radikal bebas yang dapat menimbulkan tekanan oksidatif. Ada beberapa bentuk bahan antioksida, di antaranya vitamin, mineral dan fitokimia. pelbagai jenis bahan antioksida ini berkerja bersama dalam melindungi sel normal dan meneutralkan radikal bebas.



Rumpai laut @ ibu collagen banyak khasiatnya. Ianya dapat mengurangkan sakit badan, sakit lutut dan badan rasa ringan bila bangun pagi selepas mengamalkannya dlm 4-5 hari. Jika diamalkan setiap hari selama seminggu kulit akan kelihatan semakin cerahdan licin serta pori2 muka semakin mengecil.

No comments:

Post a Comment